Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, της 01/04/15, με θέμα την ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ.

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

                                                                                               Μαρκόπουλο 19/04/2015
                                                              Αρ. Πρωτ.        83/2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
- Για το Δημ. Συμβούλιο με θέμα την Σχολ. Στέγη
- Για την αναγκαιότητα να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας

Αποτέλεσμα εικόνας για ανακοίνωση  Το Δημοτικό Συμβούλιο που προκαλέσαμε στις 01.04.2015, μετά από αίτημα και συλλογή υπογραφών της Ένωσης Γονέων και των Συλλόγων Γονέων, ανέδειξε με σαφήνεια τo ... «ανάγλυφο» των τεράστιων ελλείψεων που υπάρχουν στις υποδομές της σχολικής στέγης του Δήμου μας. Ελλείψεις που απορρέουν από τις ευθύνες Κράτους και Δήμου.

  Οι τρεις τελευταίες Δημοτικές Αρχές, παρά την έντονη οικιστική ανάπτυξη των τελευταίων ετών στην περιοχή, δεν έδειξαν την απαραίτητη πολιτική βούληση για την υλοποίηση του οποιουδήποτε σχεδιασμού προβλέπεται μέσα από τις Πολεοδομικές Μελέτες ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες για την αύξηση του μαθητικού δυναμικού στα σχολεία. Δυστυχώς η εικόνα της σχολικής στέγης στο Δήμο μας είναι από τις χειρότερες στην  Ανατ. Αττική.


  Η αντιμετώπιση των προβλημάτων γίνεται κάθε φορά αποσπασματικά, με ενοικίαση "ακατάλληλων χώρων" και τοποθέτηση αιθουσών προκάτ. Με αποτέλεσμα να φτάσουμε στη σημερινή εκρηκτική κατάσταση, όπου στους αύλιους χώρους των σχολείων να μη χωρούν άλλες αίθουσες προκάτ!! Ούτε σκέψη βέβαια να αναζητηθούν λύσεις σε άλλη κατεύθυνση.

  Η εισήγηση της Ένωσης Γονέων και των Συλλ. Γονέων και Κηδεμόνων έδειξε πολύ αναλυτικά καταθέτοντας και συγκεκριμένα στοιχεία, την αναγκαιότητα για να βρεθούν άμεσες λύσεις, αλλά και να υπάρξει ένας βραχυπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός που θα λύνει προβλήματα και συγχρόνως δε θα δημιουργεί άλλα.
  Οι προτάσεις μας βρήκαν ευρεία ανταπόκριση από το σύνολο, σχεδόν, των συμμετεχόντων. Οι περισσότερες τοποθετήσεις έδειξαν την αποδοχή της ορθότητας των θέσεών μας αλλά και της ολοκληρωμένης εικόνας που δώσαμε με την κατάθεση συμπληρωματικών εγγράφων. Η καθοριστική συμβολή τόσο των Διευθυντών σχολείων όσο και των εκπροσώπων των Συλλόγων εκπαιδευτικών συνέβαλε θετικά και δημιουργικά σ' αυτή μας την προσπάθεια. Δεν υπήρξε όμως και η ανάλογη στάση από τη Δημοτική Αρχή. Κινήθηκε σε "εκ διαμέτρου" αντίθετη κατεύθυνση!

  Η Δημοτική Αρχή προκρίνει ως άμεση λύση (!), για την επίλυση του προβλήματος της έλλειψης σχολικής στέγης, την έκταση που θα διεκδικήσει (δεν της ανήκει καν ακόμα) στον Ιππόδρομο!

Μία λύση απολύτως ακατάλληλη και ανεφάρμοστη καθώς με το αναθεωρημένο Γ.Π.Σ. του Δήμου Μαρκοπούλου η περιοχή έχει χρήση «Ολυμπιακές εγκαταστάσεις» και όχι Σχολικές ή έστω Κοινωφελούς χώρου (Κ/Φ) ώστε να επιτρέπει κατασκευή Σχολικής Μονάδας. Συμπληρωματικά ο χώρος αυτός δεν πληροί κανένα από τα κριτήρια καταλληλότητας για ανέγερση δημόσιων διδακτηρίων Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης όπως αυτά περιγράφονται σε σχετικές Υπουργικές αποφάσεις δημοσιευμένες στα αντίστοιχα ΦΕΚ.

  Όλοι οι υπόλοιποι λέμε ότι άμεση λύση πρέπει να είναι η αξιοποίηση όλων εκείνων των οικοπέδων που προβλέπονται από τις πολεοδομικές μελέτες των ενοτήτων της πόλης μας ως σχολεία.
  Για παράδειγμα, στη Νότια επέκταση του Μαρκοπούλου με την Πολεοδομική Μελέτη, προβλέπονται 2 Νηπιαγωγεία, 2 Δημοτικά και 1 Γυμνάσιο.

  • Γιατί δεν προχωράει με πιο γρήγορους ρυθμούς η κύρωση της Πράξης Εφαρμογής ώστε να αξιοποιηθούν όλα αυτά τα οικόπεδα που είναι ήδη χαρακτηρισμένα ως χώροι σχολείων;
  • Γιατί δεν γίνεται καταγραφή αυτών των χώρων; Όπως, για παράδειγμα, η έκταση Γ2 (Γεωργική γη-όπισθεν Lidl/Π. Ράφτη) η οποία πληροί όλες τις προδιαγραφές σύμφωνα με το αναθεωρημένο Γ.Π.Σ. που προβλέπει την σχετική έκταση για υποδοχή εγκαταστάσεων εκπαίδευσης, υγείας, πρόνοιας και αθλητικών δραστηριοτήτων. 
  • Γιατί επιλέγεται η λογική του χώρου στον Ιππόδρομο; Είναι καθαρά υπεκφυγή. Κολλάει γάντι στην περίπτωση η ατάκα από τον Ελληνικό κινηματογράφο: "Το στρίβειν δια του αρραβώνος"!

Το ανεδαφικό της συγκεκριμένης πρότασης του Ιπποδρόμου το ανέδειξαν κι άλλοι ομιλητές με επιστημονική προσέγγιση, επιβεβαιώνοντας στην ουσία την ορθότητα της πρότασης των γονιών για δημιουργία σχολικών μονάδων μέσα στον ιστό της πόλης, τονίζοντας και τον κοινωνικό τους χαρακτήρα.

  Για τις απαντήσεις που πήραμε από την Δημοτική Αρχή για τα προβλήματα που θέσαμε και οι οποίες δεν αποτελούν και λύσεις, αναφέρουμε τα εξής:

  • Για το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου, όπου ο σύλλογος ζητά αντί για αίθουσες προκάτ δημιουργία νέας πτέρυγας, η απάντηση ήταν: "... ψάξαμε και δεν βρήκαμε ότι ο χώρος είναι χαρακτηρισμένος για σχολείο...!!". Ευτυχώς η "Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.", σε νέα συνάντηση που είχαμε μετά το Δημ. Συμβούλιο, μας δήλωσαν ότι δεν υφίσταται πρόβλημα διότι, σύμφωνα με την νομοθεσία εκείνης της εποχής δεν προβλεπόταν ο «χαρακτηρισμός» του χώρου για την κατασκευή σχολικής μονάδας.
  • Για το 4ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου, όπου ο σύλλογος ζητά τον αποχα-ρακτηρισμό του οικοπέδου στο οποίο στεγάζεται καθώς και του διπλανού απ' το σχολείο, η απάντηση που δόθηκε ήταν: "... από κάποιες πρώτες επαφές που είχαν είναι αδύνατον διότι, δυστυχώς, ο μισός χώρος είναι κοινόχρηστος και ο άλλος κοινωφελής ... ". Κι εδώ όμως η "Κτιριακές Υποδομές Α.Ε." προτείνουν λύση, αρκεί να υπάρχει διάθεση μεταφοράς του χαρακτηρισμένου οικοπέδου ως Κοινόχρηστου Χώρου (Κ/Χ) σε άλλο οικόπεδο, εντός της ίδιας Πολεοδομικής Ενότητας. Να σημειωθεί συμπληρωματικά ότι σε μεταγενέστερη, του Δημ. Συμβουλίου, συνάντηση του Δ.Σ. του συλλόγου με τον αντιδ/ρχο Κο Καβασακάλη δόθηκε η διαβεβαίωση επαφών της Υπηρεσίας του Δήμου με την Περιφέρεια, μετά το Πάσχα, ώστε να υπάρξει ξεκαθάρισμα εντός των επόμενων 3-4 μηνών.
  • Για το 2ο Δημ. Σχολείο Π. Ράφτη το πρόβλημα βρίσκεται στο Υπ. Οικονομικών. Εκκρεμεί η αποδέσμευση του ποσού της αποζημίωσης προς τους ιδιοκτήτες-δικαιούχους. Καμιά αναφορά όμως για τις ευθύνες του Δήμου που αφορούν αυτή την κωλυσιεργία της συγκεκριμένης διαδικασίας, όπως μας είπαν στην "Κτιριακές Υποδομές Α.Ε."!
  • Για το 2ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου στο Π. Ράφτη: για την καθυστέρηση διαμόρφωσης δύο συμπληρωματικών αιθουσών, μετά από σχετικό αίτημα που εκκρεμεί 4 χρόνια υπήρξε, τουλάχιστον, αυτοκριτική διάθεση από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και δέσμευσή του ότι αυτή (η διαμόρφωση) θα πραγματοποιηθεί εντός του Ιουλίου 2015.
  • Για το 2ο Λύκειο Μαρκοπούλου στο Π. Ράφτη: αυτό που έλλειπε ήταν η Μηχανολογική μελέτη. Την είχε αναλάβει η Τεχν. Υπηρεσία του Δήμου, πριν 2 χρόνια, χωρίς να την έχει ολοκληρώσει καθώς, όπως ενημερωθήκαμε από την "Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.", επεστράφη ως ελλιπής και έκτοτε δεν υλοποιήθηκε η ολοκλήρωσή της. Σ' αυτή την υπόθεση δεν υπήρξε καμιά αυτοκριτική πέραν του ότι ο Δήμος με αίτησή του στην "Κτιριακές Υποδομές Α.Ε." ζητά και επίσημα να του δοθεί το δικαίωμα της σύνταξης Μηχανολογικής μελέτης. Αυτό άραγε πρέπει να μας καθησυχάζει ή να μας βάζει σε έννοιες; 

       Δεν πήραμε βέβαια καμιά απάντηση για τα ερωτήματα που θέσαμε και αφορούν: 

- Το 1ο Λύκειο Μαρκοπούλου, για την ανέγερση νέας πτέρυγας
- Για την άμεση μεταστέγαση του 3ου Νηπιαγωγείου Π. Ράφτη, ο οποίος μπορεί
  να αποτελεί τον πλέον ακατάλληλο χώρο για σχολική μονάδα.
- Για τα 16 στρέμματα στην περιοχή του Αγ. Σπυρίδωνα.
- Για τον χαρακτηρισμένο χώρο ως Αθλητικό κέντρο, στην Αγ. Μαρίνα-Π. Ράφτη.

  Όπως επίσης δεν καταγράψαμε και δεν είδαμε την ανάλογη αγωνία και ευαισθησία από την Δημοτική Αρχή για τα εκατοντάδες μικρά παιδιά που κάνουν μάθημα σε αίθουσες προκάτ και είναι χειμώνα-καλοκαίρι με το air condition. Ιδιαίτερα τα παιδιά του 4ου Δημοτικού Μαρκοπούλου και του 3ου Δημοτικού Π. Ράφτη που οι σχολικές μονάδες τους είναι εξ ολοκλήρου, σε αίθουσες προκάτ.
Δήλωσε μάλιστα ότι αυτό θα το επιφορτιστούν οι Σχολικές Επιτροπές ή η Επιτροπή Διαβούλευσης!

  Μετά το τέλος του Δημοτικού Συμβουλίου και την στάση της Δημοτικής Αρχής, δημιουργείται ένα ερώτημα:
Τελικά τι κερδίσαμε από αυτή τη συνεδρίαση;

  Εμάς αυτή η εξέλιξη δε μας απογοήτευσε. Αντίθετα μας δυνάμωσε γιατί έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Γνωρίζαμε από την αρχή τις δυνατότητες που θα έδινε μια συζήτηση στο Δημ. Συμβούλιο. Δεν έχουμε ψευδαισθήσεις ότι, στις συγκεκριμένες συνθήκες με αυτούς τους συσχετισμούς δύναμης και αυτή τη Δημοτική αρχή, θα βρίσκαμε ανταπόκριση και κατανόηση. Ήταν μια πρώτη προσπάθεια, για εμάς, να αναδείξουμε τις συνθήκες μέσα στα σχολεία και θα συνεχίσουμε σε πιο έντονο βαθμό.
  Πρέπει, στηριζόμενοι στις δυνάμεις μας - κι έχουμε πολλές -, να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματά μας συλλογικά και όλοι μαζί. Θα αξιοποιήσουμε τη θετική στάση που είχαν Δημ. Παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Δεν θ' αφήσουμε αρμόδιο γι' αρμόδιο σε ησυχία (Υπουργεία, Περιφέρεια, "Κτιριακές Υποδομές", Δήμο, κλπ.). Με μαζικές παραστάσεις, υπομνήματα, διαμαρτυρίες, θα απαιτήσουμε λύσεις για τα παιδιά μας. Θα απαιτήσουμε να διεκδικήσει ο Δήμος χρηματοδότηση από την Περιφέρεια (κάτι που προτάθηκε στο Δημ. Συμβούλιο από τον Αντιπ/ρχη Κο Φιλίππου) και από όποιο συναρμόδιο Υπουργείο, όπως έπραξε για την περίπτωση του Ερασίνου.

  Η Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία δεν χαρίστηκε. Κατακτήθηκε με αγώνες και, όπως όλα τα σχολεία της περιοχής έγιναν με προσπάθειες γονιών και εκπαιδευτικών (κι όχι με σχεδιασμό Πολιτείας και Δήμου) έτσι κι εμείς θα συνεχίσουμε ... Θα έρθει η στιγμή που θα επιβάλουμε τις λύσεις για ανέγερση δημόσιων, σύγχρονων και ασφαλών σχολείων και, με τις προσπάθειές μας, θα σπάσουμε την αδιαφορία και την αλαζονεία των αρμοδίων.

  Ζητάμε από την Δημοτική Αρχή, μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και πάντως πριν το πέρας της τρέχουσας σχολικής περιόδου, να προβεί σε ενέργειες και να πάρει τα απαιτούμενα πρακτικά μέτρα που θα δώσουν λύσεις τόσο στις προτάσεις μας Άμεσης προτεραιότητας όσο και στις τεκμηριωμένες μακροχρόνιου σχεδιασμού.

  Συγκεκριμένα οι τρεις προτάσεις μας που θα διευκόλυναν, ακόμα και την Δημοτική Αρχή, και θα άνοιγαν διαύλους επικοινωνίας και συνεννόησης στην πορεία εξεύρεσης λύσης για τη σχολική στέγη, είναι:

  • Άμεση καταγραφή από την Τεχν. Υπηρεσία (ήδη έχουμε αρχίσει να το κάνουμε κι εμείς) όλων των προβλεπόμενων χώρων για σχολεία αλλά και των κοινόχρηστων χώρων, ώστε αν υπάρξει ανάγκη δημοσίου συμφέροντος να γίνει αποχαρακτηρισμός τους.
  • Δημιουργία Επιτροπής που θα παρακολουθεί την πορεία ενεργειών και έργων για την ανέγερση Δημόσιων Σχολείων η οποία θα αποτελείται από τους 2 αρμόδιους Αντιδημάρχους, εκπροσώπους της Ένωσης Γονέων - Συλλ. Γονέων και των Συλλόγων των εκπαιδευτικών.
  • Άμεση υλοποίηση διαδικασιών και ενεργειών για τη λύση ζητημάτων προτεραιότητας.
Προτείνουμε στους Συλλόγους Γονέων να εξετάσουν τη δυνατότητα διενέργειας Συνελεύσεων πριν τη Γ.Σ. της Ένωσης, στις 30/04. Καλούμε τους γονείς να συμμετέχουν δραστήρια σ’ αυτές έτσι ώστε η Ένωση συλλογικά να καταλήξει στην πρόταση της για συντονισμό του αγώνα όλων των γονέων μαζί με τους εκπαιδευτικούς.
                                                                                                                   Το Δ.Σ.